Пазарното търсене на дадена стока изразява:
Количеството от дадена стока, което потребителите желаят и могат да закупят при дадена цена, се нарича:
Според закона за търсенето:
Намаляването на търсените количества от стоката при увеличаване на нейната цена се дължи на:
Повишаването цената на една стока предизвика намаляване на търсените й количества, тъй като това повишава нейната относителна цена спрямо другите стоки. Тази зависимост е известна като:
Кой от следните примери най-добре демонстрира „ефекта на дохода':
Повишаването на цената увеличава и търсените количества от стоката при:
Най-високата цена, която потребителите са готови да заплатят за дадена стока, се нарича:
Индивидуалното търсене изразява:
Пазарното търсене се получава като:
Тесп по пазарно търсене и пазарно предлагане
Тест за кандидат-студентският изпит по икономика за УНСС за учебната 2009/2010 г. Всички въпроси имат само един верен отговор.