00:00:00

Тест по изобразително изкуство

1

В зависимост от изобразителната задача, учителят може да се намесва в изобразителният процес:

2

Според Драган Немоцов, учителят в зависимост от изобразителната задача:

3

Посочете верните твърдения.

4

Кои от следните твърдения не са верни?

5

Колко са факторите според Н.А.Ветлугина, които обуславят методите на косвеното ръководство при самостоятелната художествена дейност на децата?

6

Кои са компонентите, които учителят в целия педагогически процес е длъжен да развие у децата?

7

Учителят в целия педагогически процес е длъжен да развие у децата следните компоненти:

8

Посочете верният отговор

9

Посочете грешните отговори.

10

Посочете грешните отговори

11

Кои от следните твърдения са верни?

12

Посочете кое от следните твърдения е вярно.

13

Трите принципа на асоциацията (сходство, едновременност, контраст) са формулирани от :

14

Колко са принципите на асоциацията според Аристотел?

15

Посочете грешното твърдение за принципите на асоциацията.

16

Кое от следните твърдения е вярно?

17

Посочете верни или неверни са следващите твърдения: „По време на уводната беседа, вниманието на децата се насочва към сюжета, към действието, а не толкова към авторовата идея, към настроението и чувствата, които поражда произведението.“

18

Посочете верни или неверни са следващите твърдения: „По време на уводната беседа, вниманието на децата не трябва да бъде насочено към сюжета, към действието, а към основната авторова идея, към настроението и чувствата, които поражда произведението.“

19

Посочете верни или неверни са следващите твърдения: „По време на уводната беседа, вниманието на децата трябва да бъде насочено не толкова към сюжета, към действието, колкото към скритата авторова идея, към едва загатнатите настроение и чувства, които поражда произведението.“

20

Посочете верни или неверни са следващите твърдения. „Асоциациите, като един от структурните елементи на въображението, не зависят от натрупаните възприятия и представи.“

21

Посочете верни или неверни са следващите твърдения: „Асоциациите, като един от структурните елементи на въображението, зависят от натрупаните възприятия и представи.

22

Посочете верни или неверни са следващите твърдения: „Асоциативното рисуване се извършва на базата на тези представи, чието обогатяване се осъществява чрез дейността на другите форми на работа спрямо натурата.“

23

Посочете верни или неверни са следващите твърдения: „Асоциативното рисуване не се извършва на базата на тези представи, чието обогатяване се осъществява чрез дейността на другите форми на работа спрямо натурата.“

24

Кои от твърденията не са верни?

25

Посочете верни или неверни са следващите твърдения. „Емоционалността пречи за високата ефективност на изобразяването по асоциации.“

26

Асоциативното рисуване е средство за развитие на творческото въображение.

27

Полетът на въображението спомага за обогатяване на детския опит с нови асоциации.

28

Кое от следните твърдения не е вярно?

29

Кои са въпросите, които се поставят пред децата, за да могат те да „видят”, „разчетат” едно произведение на изобразителното изкуство?

30

Кои са най-точните основни въпроси, които се поставят пред децата, за да могат те да „видят”, „разчетат” едно произведение на изобразителното изкуство?

31

Съвременните художници използват някои методи, които са близки до детския начин на изразяване. Кое от следните твърдения НЕ е вярно?

32

Съвременните художници използват някои методи, които са близки до детския начин на изразяване. Посочете кои от следните твърдения са верни и кои не са. „Придават игрови характер на елементарни понятия: симетрия, равновесие, повторение, алгоритъм, съпоставяне, гладко и т.н.“

33

Художниците не използват елементарни техники като: сгъване, разкъсване, рязане, лепене, мачкане, драскане, асамблаж, тъкане.

34

Придават естетически измерения на нещата, които са свързани с детския опит: драскане, отпечатване, петна и т.н.

35

Има ли грешно (грешни) твърдение(я) в следните? Отбележете ги. „Чрез целенасочените контакти с произведенията на изобразителното изкуство:

36

Вярно ли е, че чрез целенасочените контакти с произведенията на изобразителното изкуство децата се учат и усвояват умения да живеят в обществото?

37

Вярно ли е, че чрез целенасочените контакти с произведенията на изобразителното изкуство децата все още не усвояват начални умения за писане и се подготвят за четене?

38

Вярно ли е, че чрез целенасочените контакти с произведенията на изобразителното изкуство децата все още не усвояват знания и умения да разсъждават?

39

Вярно ли е, че чрез целенасочените контакти с произведенията на изобразителното изкуство децата се учат да се ориентират във времето и пространството?

Резултати от теста

Верни ( от общо въпроса)
Грешни ( грешни и без отговор)
Време