00:00:00

Тест по Фирмено планиране за студенти от 3-ти курс

1

Кое твърдение не е една общи черти на планирането:

2

Принцип на холизма е:

3

Средствата осигуряващи адаптивност на плана към променящата се околна среда са:

4

Текущият контрол:

5

Главна цел на фирмата е:

6

Кой от посочените показатели се отнася до структурата на продажбите?

7

Финансова стратегия е:

8

Принципната схема на ценова решетка на вътрешен пазар не включва:

9

Ценовата решетка на външен пазар не включва:

10

Експортна цена в лева е:

11

Нетните парични потоци не включват:

12

При перспективното планиране водеща роля имат:

13

Асортимента:

14

Производствените мощности са:

15

Компонентите на капиталните вложения, оказващи влияние върху тяхната рентабилност са:

16

Придобиване на ДМА става, чрез:

17

Съгласно Закона за счетоводството фирмата определя самостоятелно:

18

Работни материали:

19

При оперативното планиране се използват:

20

Коя от следните дейности не се включва в материално – техническото снабдяване?

21

Формите на работна заплата са:

22

Брутната работна заплата вклюва:

23

Какъв е размера на амортизационни норми в трета категория:

24

Реализираната печалба не се използва за:

25

Според квалификационната си степен, работниците се делят на:

26

Редът на планирането е в зависимост от вида на плана, при стратегическото планиране е от долу нагоре, при текущото и оперативно планиране е от горе надолу.

27

Стратегическият план включва една стратегическа линия и задачите за плановия период от 2-3 години.

28

Стратегическото планиране е дългосрочно целево планиране.То е процес на определяне на целите на фирмата и ресурсите за тяхното достигане

29

Разработването на система от икономически показатели за оценка на състоянието на фирмата /предприятието/ служи за анализ и за планиране на дейността.

30

Стратегиите са средства, действия за решаване проблемите за постигане целите на фирмата.

31

Маркетинговите проучвания са основа на фирменото планиране, необходими поради условията за неопределеност за нужди, потребности, вкусове, търсене

32

Ценовата решетка се съставя преди систематизиране на прогнозите за цените на краен потребител и потребителско търсене за всеки канал за разпределение на вътрешния пазар и за всека външна страна.

33

Иновация са всички подобрения, усъвършенствания и нови процеси, които носят конкретни, стопански и социални ползи

34

Динамичните методи са по-прецизни от статичните, но качеството на резултатите зависи от достоверността на изходните данни. Прилагат се при по-малки краткосрочни инвестиции

35

Производствената програма показва вида, количеството и стойността на изделията, които се произвеждат през определен период. Тя е основен раздел и заема централно място в комплексния фирмен план.

36

При перспективното планиране водеща роля имат – възможгностите на ресурсите.

37

При определяне на производствените мощности се взема в предвид част от количество машини и производствени площи

38

Инвестиция е това вложение на парични средства за придобиване на материални, нематериални или финансови активи с цел получаване на икономическа изгода за собственика в бъдещ продължителен период от време.

39

Амортизационният план се разработва по дейности, по цехове и по групи.

40

Работните материали са необходими за ремонт на машини, оборудване и други.

41

Запасите в натура са произведение от запасите в дни и среднодневното потребление в натура.

42

Ръководителите са част от персоналла, която изпълнява работа свързана с организационното, техническото и икономическото управление на производтвената дейност.

43

С финансовият план се определят източниците на финансови средства и направлението на тяхното използване

44

Финансов план е резултативен раздел на комплексния план на фирмата, отразява резултатите от всички отдели на фирмата.

45

При сделната форма на работна заплата, работната заплата се определя от планираното работно време в часове и часова тарифна ставка в лева, прибавят се допълнителните възнаграждения и след това се изчисляват осигуровките.

Резултати от теста

Верни ( от общо въпроса)
Грешни ( грешни и без отговор)
Време